Jun 30, 2007

i was so excited, tack för igår!

åh det var regn och stökigt väder utomhus men gympabrudar i silverbaddräkt, guldleggings och fantastiska pikko som körde livemegadisco på scen, moa i linne och röda american apparel shorts och mina älskade moroder team + martin theander + gruvtolvan bakom skivspelarna som körde superparty 80tals musik, och fasttejpat pynt, otroligt söt presentflicka med benvärmare och weird science, girls just want to have fun och breakfast club på projektorn! det var roligt och fartigt! synd att det regnade bara, och att de hade missat de ynka fem personer jag hade skrivit upp på gästlistan. men det ordnade sig till sist. och det fanns bara två skivspelare men vi behövde fyra så jag och två moroder fick ta taxi och hämta två till. när vi var på väg sa jag "tja nu kan det bara gå uppåt", eftersom kvällen hade börjat med att jag satte ett fiskben i halsen under middagen på debaser, och höll på att storkna och fick hosta/kräkas på toaletten så de andra tjejerna trodde jag fick bulimi. men jag gjorde inte illa mig i övrigt förutom några skrapsår på händerna. stort framsteg. jag var lite stressad tidigare på kvällen för jag skulle göra gröna popcorn, men karamellfärgen gjorde bara att de brändes vid så det enda som hände var att jag fick gröna fläckar överallt och att det luktade bränt. så det fick bara bli färdigpoppade köpepopcorn, salta pinnar, godisklubbor, kakor, bål och rosa marshmallows istället. sen skulle jag göra en skylt där det stod "BAL FOTOGRAFI" men då hittade jag inga pennor så jag fick rita den med nagellack, men det blev fint ändå. sen blablabla visste jag inte vad jag skulle ha för kläder och den guldbody jag hade bestämt mig för luktade svettapa så det blev ett färgsplattlinne, tights, avklippt t-shirt och silver eyeliner (som jag visserligen grät bort när jag spydde fiskben). min dåliga kille var inte där för han hade glömt att säga att han skulle vara bortrest eller något. så jävla lamt. jag bara zzz youre fired. men det var så många vänner & bekanta där och jag tror aldrig jag sett så många snygga partymänniskor på en och samma gång. det gjorde mig glad. syltkakorna var mest populära tilltugget igår, men det var något halvsurt after work gäng som gäckade på uteservering som var 40+ och säkert jobbade på försäkringskassan för de var trista och röda i blicken. jag kom hem vid halv fyra, drack en resorb, tittade lite på tv och pratade med snake innan jag somnade.

No comments: