Mar 10, 2009

tankefail

ibland är jag född till att missförstå saker. inte så mycket med tal och hörseln som i "mmmm räk-makrill"! utan mer i text. jag älskar text för det är så enkelt och tecken svart på vitt och uträknat noga, men ibland vet jag inte vad saker betyder som när jag slog upp "pepp" för jag visste inte exakt i vilket syfte ordet användes i just en mening jag fått i ett sms (var det en invit, var det ett verb, var det en fråga?), och igår missförstod jag något litet bara på grund av en syftning eller ett ord eller icke-ord, eller att kommat var på ett annat ställe. jag är så enkel ibland. vaknar, enkel, glad, trött, enkel. jag gör tanke fail men det är ok.

jag sa just "finns det en låtttext som går i was born born to be alive på riktigt? det är världens k_o_n_s_t_i_g_a_s_t_e text" anna och louise höll med.

idag hoppas jag på fint ute-ljus för jag måste fota.

No comments: