Mar 11, 2009

det handlar om ost och adel

på väg från stadsteatern till kontoret gick jag och louise på gågatan och gick förbi pizza hut och vi var så hungriga att vi höll på att dåna, och jag sa "åhhh tänk om det hade funnits glutenallergimedicin också, då hade jag ätit så mycket pizza att jag svimmade, jag hade gått in på pizza hut och ätit tills de hade fått bära ut mig, jag hade gått upp tjugo kilo på en helg". åh vad hungrig jag var. den hungern är dock ett minne blott för jag åt just tomatsoppa med chevréost. det enda jag egentligen vill äta är grönsaker med smält ost. sen jag fick laktosmedicinen har jag gått upp ett kilo i ren ostfetma. det har framkommit genom att sätta sig på mina äppelkinder så nu är jag dubbelt så het. getost byggde mig.

på stadsteatern satte sig en av de yngre manliga skådespelarna bredvid mig och louise - han var fullt teaterklädd i fransk 1500tals adelsmankläder och jag fick besinna mig för att inte nypa mig i armen.

på möllans ost jobbar en fransk ostriddare. ost ---> adel ----> ostriddare for the win

1 comment:

Anonymous said...

nej, så här ska det vara: adel + ost = a(¨)delost!