Mar 2, 2009

söndagsbrunchpremiär på debaser















den var mycket god. inget flott. tio poäng. jag tog med eget glutenfritt toastbröd. jag fick smörgås med ost och paprika, chevregratinerade rotfrukter, idahoepotatis, tonfiskröra med majs, ostgratinerad blomkål, sojakorv med senap, äggröra utan äckligt flott (man får ALLTID flottig äggröra med smör och grädde och det är det äckligaste jag vet, här var den god och torrt perfekt). jag har ny laktosmedicin. extra stark. extra bra. åh vad ost jag åt. åh vad mätt jag blev. mitt brunchsällskap sara likaså. alltså är jag debaserbrunchstammis hädanefter. om ni ser någon som har med sig egen limpa och håller i ett paket laktosmedicin så är det jag.

det enda dåliga med bra bruncher är att de endast serveras söndagar. ej lördagar. så vitt jag vet har bara SMAK och konst & kökken brunch lördagar. detta förstår jag ej. man går ju ut fredag och vill till exempel bakisäta även på lördagmorgon och smygattack planera för kvällens aktiviteter? söndagar har man ju söndagsmiddagen att tänka på och sedan tidig sänggång. och det är ju bara barn som gillar techno som går ut på lördagar. vuxna går på baluns på fredagar. vi blir bakishungriga också.

No comments: