Mar 5, 2009

bakis och VATTENSJUK

jag vaknade halv sju imorse bakis och med vattensjukan, drack en och en halv liter vatten, öppnade fönstret, tände brasan, skrek SANTO! åt santo för han satt och åt plast dumt framför sängen, la mig, somnade om, vaknade halv åtta, drack en till liter vatten och ett glas äpplepäronsaft. gick till jobbet sen sakta för jag skvalpade i magen och var så mätt till bristningsgränsen av vatten och var rädd att jag skulle kantra och ligga på marken rullandes rund och mjuk utan att komma upp så att barnen på väg till skolan skulle peta på mig med en pinne VILL DU PUFFA THERESE?

jag drömde att jag köpte en ramlösa med päron och citronmeliss. jag vet inte om den smaken finns i verkligheten.

på jobbet har jag: ätit isbitar, druckit vatten ur två sorters flaskor och ett glas, spolat händerna i iskallt vatten och hållt en isbit i händerna och tryckt den mot munnen. jag har kissat fem gånger på en timme. förbannade vattensjuka. jag hatar att kissa. det är så TRÅKIGT. louise tycker också det är så tråkigt. vi säger alltid åhhhh neeeej och suckar när vi ska gå på tjotta. jag är nog motsatsen till vattenlekar. puh.

No comments: