Dec 8, 2008

mer om salt (hej då jozo)

ok mer om salt. eftersom vi ofta åt salt mat i lappland har vi i min familj alltid ätit örtsalt och bra salter när vi väl skulle salta något vid bords. jag åt inte vanligt salt som det rödvita jozosaltet förrän jag var 16 år och det var det absolut äckligaste jag hade smakat (förutom uncle bens ris och mrs chengs mushroom bajssoy).

min mardröm i gymnasieålder var följande: att sitta i en luddig stickad overall i februari i duggregn vid en sjö och äta mcdonald´s pommes frites med jozosalt och ketchup, så jag undvek det så noga jag kunde. för jag älskar gott salt och kryddor. senast idag sa jag till anna på lunchen att jag fortfarande önskar en bra kryddbutik i malmö. jag vet inte ens om såna finns i Sverige? jag vill ha en affär där man kan köpa 30 olika sorters salt och peppar i lösvikt och mer därtill.

(observera bildens filnamn)

No comments: