Nov 13, 2008

tempo & kristallen med louise ferocious och mattias krown








jag mötte upp mattias kroon på tempo igår efter jobbet (båda jobbade sent), han satt belåten efter en råbiff och en tallrik med ost och bröd, och vi drack vin ur karaff (80s!) och pratade mat och media och som vanligt pratar vi alltid i munnen på varandra eller hur det där uttrycket nu är, vilket är precis så jag gillar det. wassup rockers var också där på möte och jag visste inte att jonas grönlund hade glasögon för det hade han då och han borde naturligtvis ha det hela tiden (apropå glasögon så har gustav svensson jättesnygga nya 70s nyhetsankar-glasögon!). red-louise dök upp efter ett tag med breakfast at tiffanys-stil-klänning och halsband och vi fortsatte prata mat på ett väldigt högljutt och gestikulerande vis. sen gick vi till kristallen på babel eftersom jag och louise ville se astrofysikern, och vi hoppades på en nu-modern fysikföreläsning, men antingen kom vi för tidigt eller för sent för vi såg inget som var speciellt extra astrofysiskt överhuvudtaget och jag hade till och med skrivit ASTRO och FYSIK på knogarna, så vi tog en öl och gick rätt snart hem. dock hann vi prata med darling natalie som var rolig som vanligt, jag ska skriva hennes namn på knogarna nästa gång.

på morgontimmarna kräktes jag och hade magknip eftersom jag hade ätit både gluten och laktos tidigare på kvällen, det var trist för jag försöker tänka bort allergin för jag gillar inte alls att ha det längre. förut gjorde jag ett naturvetenskapligt experiment av det hela vilket gav det en intressant aspekt rent biologiskt och näringsmässigt, men nu är jag bara less på de där jävla saknade enzymerna och det klena tarmluddet.

No comments: