Nov 8, 2008

dagens rånaroffer oufit LOL / fickrånad på möllan





jag blev av med min fickråningsoskuld idag. jag, åke, tommie och maina skulle thrifta och började på marknadsbörsen, sveriges sunkigaste loppis©, på fricksgatan i malmö. innan har jag varit där fem minuter åt gången eftersom jag får tuppjuck av fattiga stånd, men nu var jag där länge och trängdes och så tittade jag ner och min väska hade öppnats och plånboken avlägsnada. jag blev skitlack, ringde och spärrade korten och polisanmälde det. cpn. om någon ska ficktjuva någon kan de ju ta saker av någon som inte har en trasig jacka från -95 till att börja med, det KAN vara ett tecken på att någon INTE är tät. jävla nötter.

så jag var upprörd ett tag och det var någon i sällskapet som helt plötsligt kom med som inte hälsade och jag tänkte inte göra det heller men sen hittade jag en jättefin grå jacka med päls som jag provade på humana second hand, och så fick jag en spegel med hästtryck av åke och en jättefin röd korgväska som ser ut som en fez och så vinkade jag av åke vid bussen till göteborg och mötte upp tommie och maina igen vid mrs brown när även hanna hallborg hade anslutit sig och det var trevligt så vi gick till moccasin och drack rödvin och tommie och maina åt stekt sill med potatismos och lingon som kan vara en av sveriges godaste påfund i matväg.

10 poäng för lång mening.

2 comments:

Baby Droool said...

ja herregud! kanske en pin med texten "nyrånad" skulle avskräcka från vidare stölder? om inte annat kunde det vara fint... pöss!

Therese Svensson said...

newly robbed! vilken bliss, köss!