Sep 7, 2008

mtv video music awards


ikväll är det mtv music awards. det här är vad det kokat ner till: 1. galen (= komikersnubbe som antingen är provocerande med stort hår, tjock oskuld eller svart) 2. sexy (= brud med extentions, aktuell skiva eller film samt bröst) 3. street (någon som gjort en rapskiva och som jobbar med jay z, dr dre eller EMI). (se bilden för exempel).

jag kommer ihåg när mtv betydde saker och jag broderade mtv logon i korsttygn på en lampa i slöjden i årskurs 6, eller när jag skrev min första dåliga musikjournalistiska artikel baserat på mtv awards i årskurs 7. sen klädde jag mig som simone i 8an. sen försvann mtvs själ eller grej eller idé eller syfte eller vad man nu vill kalla det och det har aldrig kommit tillbaka sedan dess och det gör mig besviken men inte förvånad.

jag vill dock gärna se katy perry sjunga "like a virgin" på mtv galan ikväll (om hon nu gör det enligt ryktet).

No comments: