Jul 8, 2008

Mellis i Milano


Jag dricker vin i skuggan på piazza el duomo, 33 grader varmt och en svalkande bris som doftar dyr parfym, varm asfalt och nybakad brioche. Jag har hittat Skitstark italiensk laktosallergimedicin så jag har idkat skyddad fysisk kärlek med ost och det var som en rosafärgad ponny delfin dröm. Jag var i en posh matbutik och fick råd av mattias kroon, som på kuppen fick dåndimpen när han tänkte på allt gott här nere. På väg hem tog jag på en lanvinkostym bara för att det var första gången. Jag har även sett min första pucciklänning irl men blev förvirrad om det var pucci eller matthew williamsons egna kollektion. I milano är det fullt av skäggiga brunetter, barer, rökande män i Kostymer bärandes Pastellfärgade väskor, fantastiska byggnader, gotiska kyrkor, mat att dö för, isaac asimov på bordet framför mig samt inget jävla svenskt kulturprefix i sikte - life is Sweet.

2 comments:

Anonymous said...

men sluta ha det så bra ;) här regnar det.

Anonymous said...

http://www.southparkstudios.com/clips/154385/