Jan 19, 2009

helgen med (heart) snorkig ost & oxytocin












i fredags efter jobbet gick jag hem med datorn, åt mellanmål, så ringde kollegorna för after work på tempo som jag hade tackat ja till, så jag stack dit, drack gt, drack gt, drack öl, drack gt och det var jättetrevligt men jag gick hem sen för jag skulle duscha, äta och vila. så efter duschen och maten hemmavid somnade jag i sängen och sen ringde google och sa att de var utanför och skulle iväg uppuppupp på hela havet stormar öl och jag kutade ner, gick till debaser och tog en öl, sen gick vi vidare till brogatan för att lyssna på konstig kontra-musik (som inte hördes), sen stack vi till retro ett slag där bästa collaboo spelade och jag tuppdansade med tjallaballa-my och hade så roligt och sen ville jag sova men det gick sådär med mina mysplaner så jag somnade med santo och nexxor och deras lazer-ögon.

i lördags brann det. jag åt lila bovetegröt till frukost, träffade killen som visade framtidskikaren och kondiset där jag fick en fix idé att jag inte kunde röra min kaffekopp. sen gick vi runt, hem till mig och tittade på vintersport då det plötsligt började brinna i folkets park utanför och vi gick ut och tittade och sen spärrade de av mitt kvarter så vi gick in och åt sojakött med svampsås och vildris.

på kvällen gick vi till ett vernissage på KRETS där ett fagert par lufttrummade till bra nattpianodisco och hade svala färger på sig samt blyertsfint på väggarna. pär thörn berättade om när han gick vilse efter nyårsfesten på taket (jag sa "kommer du ihåg när du tacklade in mig i väggen?" för jag kom inte ihåg det), och vi utbytte gå-vilse-historier. sen skulle jag hämta pengar ur bankomaten och på väg tillbaka träffade vi Ondskan utanför så vi bestämde att vi skulle gå en snabbis till debaser på väg hem. där satt vi och ritade (utan att titta hur vi gjorde) på baksidan av korsordsarken och det såg fult ut men jag gjorde en fin undulat som killen tog till sin plånbok, och innan dess hade jag hunnit finna en miniatyrvante som jag blev väldigt fäst vid så det var en bra dag.

sen blev det söndag och jag hade mycket oxytocin och städade återigen inte men var så skön och såg på film och åt gratinerad broccoli med en super attac magisk ost jag hittade på konsum som vidhöll att den var lagrad MINST 24 månader (dessutom var den extremt liten i storlek=bra). så jag provade den på broccolin och det blev en stor klump i magen men klumpen var het och god och det enda mer som hände var att jag fick lite utslag på kinden och svullna fingrar så F-U mjölkprotein live the dream.

No comments: