Dec 15, 2008

I Love! Brenda Walsh luciatåg, freaksngeeks sanna och babydoll caroline


detta var i fredags som var sew braw. jag sov först på ansiktet så sminket kom i ögonen, sprang till louise och drack en supersnabb öl med redaktionen, gick till restaurang möllan och tog en öl med gamla spray/darling-kollegan tommie jönsson som är i malmö och jobbar som webbredaktör för musikhjälpen på svt. vi pratade om framtiden, bilindustrin, radio vs tv och sen gick jag till babel för luciatågets genrep för kvällens i love! klubb men jag hittade ingen och var menlös så jag gick direkt vidare till freaks n geeks-darling sanna som fyllde år och hade bästa festen med gröna oliver, bål med bär och födelsedagsdonnan ifråga hade en jättefin guldblåsa och jättehöga klackar som jag aldrig skulle klarat att ens stå stilla i. strax efter kom caroline i jättefin hemmasydd glassblåsa och vi gick tillbaka till babel men det visade sig att vi var de enda utan särkar och tärn-grejer, så vi var gogo-tranny-tjejer och dansade på scen tillsammans med emilia&maria istället! efter ett tags dansande gick vi tillbaka till sanna sen gick jag hem och däckade. det var SEW bra men dagen efter hade vi jobbjulfest på debaser som började redan 13.00 och det var roligt men vi drack så fasligt mycket och jag var redan bakis sedan två kvällar tillbaka (det var ju tiki thursdays i torsdags) att jag höll på att få tuppjuck, så i söndags hade jag ont i bröstet och i ögonen (jag åt ost från julbordet och var så laktos-svullen att jag knappt såg ut).

det var ett under att jag klarade helgen. jag var hAArd core pAArty girl torsdag-fredag-lördag. mina organ är så ledsna att de ska få citron, kärlek och råkost hela tiden nu. (förutom på onsdag för då är det ratatat på debaser och innan dess ska jag och pappa äta Hais japanska julbord så då kommer jag nog dricka saké men inte allt på en gång jag lovar).

i love party. och att jag ser ut som en kort tolvårig pojke på dessa bilder från I Love! niceness.

2 comments:

Anonymous said...

åh, sushijulbord! (jag blev trött på svennejulmat efter harstyckningen, sillsalladshackandet och allt det andra). ses på ratatat beb.

Therese Svensson said...

ja hais julbord är fantastiskt, ska rapportera vad de har för något i år.
LUV