Oct 26, 2008

en trestegsraket även känd som helgen


FREDAG









LÖRDAG














SÖNDAG




det var en jättetrevlig helg - pappa kom ner för att talangscouta så vi har skvallrat och ätit och druckit jättegott hela helgen. i fredags åt vi på mrs saigon nere vid lilla torg då jag tog nummer 6 - en fenomenal rätt bestående av färska rullar med lax, sallad, koriander, ris och chiliolja. pappa tog en lerkruksbakad lax med sidfläsk och det var väldigt gott det hela. på fredagskvällen mötte jag upp med babydoll caroline och gick till madeleines och sannas klubb freaks n geeks på debaser där the dø spelade live, och jag och carro hade tvillingklätt oss i röda buttericksperuker, svart tshirt-klänning och algfläckiga tights från h&m. jag fick en jättefin brosch av top cat-katten som carro hade gjort, och hon hade även gjort en snygg basketbadge i äkta GULD till sig själv! på debaser träffade vi dricki som sstod och var sitt vanliga soliga jag, så vi trakasserade honom eftersom han ber om det, och sen gick vi alla till babel där I LOVE BRENDA WALSH hade klubb och vi tokdansade och hade jätteroligt eftersom alla vet att tjejer gör de bästa klubbarna. när jag skulle beställa i baren började en kille prata med oss och carro berättade någon lång historia om att vi var halvsyskon så det körde vi på resten av kvällen. när babel stängde ville vi inte sluta festa så vi gick förbi deep där rundgångarna spelade skivor men dricki skulle jiddra i dörren så han och carro gick till smutsiga södern efterfesten istället men det pallade inte jag för jag var inte sugen på mer untz utan mer krautz. så jag gick in på deep och pratade och dansade med kinski och dennis lood och vi berättade för varann hur god öl det fanns och att vi var tvungna att dricka upp allting och sen gick jag hem och åt chips i sängen innan jag somnade.

i lördags träffade jag pappa och åt frukost på hans hotell - jag åt 6 mackor för elite hotels frukost är gudabenådad med en hel låda med gluten- och laktosfria produkter, så jag åt tills jag nästan tuppade av. på kvällen drack vi innis & gunn och veteöl vid brasan på the bishops arms och pratade om olika sorters öl, flirtandets do´s and dont´s, tecknade hanna barbera katter, jeansjackor med tryck och matlagning. sen gick vi till mello yello på lilla torg som pappa gillar och jag åt en sallad som var förvånande god - mellos kycklingsallad som i själva verket var en ceasarsallad med kyckling och bacon fast med mer vitlök i dressingen. till dessert tog vi en drink i baren, pappa tog en fruktdrink och jag tog en varm grogg med varm äppeljuice, sprit, kanelstång och lime. den var god och skön att värma händerna på för vi hade suttit ute och ätit (jag bara SVERIGE NOVEMBER UTESERVERING WHA HAPPENED KLIMATET?). vi tog en till drink på centiliter & gram för pappa ville kolla vad det var för ställe och jag skämdes å mitt köns vägnar då samtliga tjejer på stället envisades med att beställa strawberry daiquiris gång efter gång. sen knallade pappa tillbaka till hotellet och jag gick hem, bytte kläder till sailortema, tog på röda peruken och mötte upp carro som var sailor-ariel i lilla sjöjungfrun. vi gick till queerbase på bodoni där carro för kvällen hade gjort dekoren som var fina takgirlanger med ankare och hjärtan och i sann form hade vi ritat ankaretatueringar på våra armar. efter ett tag gick vi till inkonst där skånes ljudpark klubbade för fullt hus. när vi senare kom tillbaka till bodoni och skulle hämta våra jackor för vi var trötta och ville gå hem, så fick inte carro ut sin jacka för personalen är idiotisk, så rara slacker-marie fick hämta ut den åt henne och så begav vi oss hemåt och svor åt äckliga 90-tals killar som var fulla och ropade eller skulle peta på oss. jag sa STAFFANSTORP NÄSTA till en idiot som skulle knuffa mig och sen pratade vi skit om killar tills vi kom hem. som tur är bor vi grannar så vi kunde dryga oss rätt länge.

imorse åt jag frukost med pappa igen på elite hotel savoy. det var så gott men nu orkade jag bara två frallor (FRALLOR!!! JAG FÅR ALDRIG ÄTA FRALLOR JAG ÄR SÅ LYCKLIG) och två toasts. det var som en dröm. sen åkte pappa hem till stockholm och jag gav katterna mat.

3 comments:

Baby Droool said...

Så bästa-helgen (trots ägglo-omkretsenkillar)! Pappahäng klår det mesta & i kombo med hotellfrulle är det oslagbart!

Therese Svensson said...

ja jag svimmade nästan av dopamin. jag ska övertyga pappa att flytta till skåne för vad är dealen med stockholm egentligen, jag menar JAG bor HÄR!

Baby Droool said...

Säg att ALLA andra pappor flyttar hit. Det kortet funkar ALLTID, det var så jag fick ta hål i öronen när jag var sju. Min mamms & papps har flyttat till Malmö för att hänga med mig, de kan kanske snacka förnuft med honom?