Sep 2, 2008

"Most of my songs are for the girls who hate their current or ex-boyfriends" / det handlar om relationer

Citat från People magazine:

For her part, the 15-year-old Cyrus recently told MTV that much of her record is about past relationships. "Most of my songs are for the girls who hate their current or ex-boyfriends," she explained.

alltså. är det inte sjukt att folk hatar den de är ihop med? jag pratade om det för ett tag sen med en kompis, och det är ett sånt ytterst kämpande. ni vet när man ligger där bredvid sin partner i sängen och lampan släcks och det är mörkt och man kan inte känna sig mer ensam någonsin fastän man ligger en decimeter från någon annan. det är så djupt, som en spricka som man inte kan hoppa över utan att nudda tån i vattnet. det här har jag nog inte sagt till någon, men de gånger jag har legat där, vissa få sällsynta gånger, och det har varit så tydligt så TYDLIGT att vi inte varit snälla mot varandra, eller ens förstått vem den andre är eller ens någonting alls, och därmed inte heller kan tycka om varandra på riktigt, så har jag ibland kännt mig ond och förådd på samma gång och därmed varit tvungen att peka finger i smyg i tysthet i mörkret bakom deras ryggar där i sängen med sprickan emellan.

p.s jag skulle inte blivit ihop med någon mer inom snar framtid om det inte vore för att åke är bäst. jag trodde inte den bästa ens fanns. och jag har haft en sån tur vad gäller mina åh så bedårande gamla pojkvänner att jag vill ge dom pokaler och konfetti i en parad så bra är de. men oftast ligger det ju inte i ens fat att man ska vara ett par med alla fina man träffar, utan kanske vänner eller bekanta eller ibland till och med ovänner. jag vill bara säga att jag har haft jättefina relationer och killar som jag är tacksam för, men ibland är det relationsformen som är boven i landet och det är den man ska modifiera. istället för att peka finger bakom ryggen till någon man faktiskt håller av väldigt mycket - eller som i mileys fall, hatar, kan man faktiskt tycka om varandra fast på andra sätt, det är bara att hitta formen. (sen seriöst - ha pojkvänner innan 15 års ålder! i object!). som jag och richard är något av bästa vänner, jag och pastorn har ingen speciell närmare kontakt och jag totalt älskar sven fastän vi inte hörts på 8 år men han är så fin och lycklig och lyser som en finsk fyr vilket inte kan göra något annat än lycklig. jag älskar relationer och människor för så mycket händer under något så basic men genialt som tid. mmmm TID. ring mig.

4 comments:

Anonymous said...

jag är så glad att du är glad! puss.

Therese Svensson said...

tack vi måste ses ofta igen tycker jag! kram

Anonymous said...

jag är också glad att du är glad. Det gör mig glad.

God bless!

Therese Svensson said...

glad!
svensson bless