Jun 18, 2008

Enkät: Vad gör du i midsommar?



jag härmar darling emelie thoréns dn på stan blogg och frågar lokala klubb- och nöjesprofiler vad de ska göra på midsommar, här är svaren:

Dj Babydoll, klubbarrangör och dj
- På midsommar, denna hedonistiska helg, ska jag ut i de smålandska obygderna. Att vara på landet kommer dock inte påverka min swagger nämnvärt, jag kommer naturligtvis bära vintage-klänningar hela helgen. Annars blir det vegansk sill, brottning med min gudson och ett och annat obligatoriskt nattbad. Bakgrundsmusiken är naturligtvis kärlekspop från 1950-talet (ja, jag lyssnar på annat än hip hop).

Gustav Svensson, klubbredaktör Dygnet Runt, www.dygnetrunt.se
- Jag drar till Barca, Sónar och så du vet. Flygbiljett är bokad men det är allt, finns ett tält eller hotellrum över så hojta! Annars sover vi väl dagtid på stranden. Tror du man får ta med en spade i handbagaget? I så fall kan vi ju gräva ner kabinväskan med ombyten i sanden. Allt dyker upp på http://dyngan.se/gustav

Jonas Grönlund, journalist, dj och klubbarrangör för Oh Baby I Like It Raw
- Jag firar midsommar i Sydsvenskanskrapan i år. Jobbar jour. Tjoho! Om jag inte hade gjort det hade jag förmodligen varit på Sónar i Barcelona och druckit cava för 15 kronor flaskan och drömt om att Ellen Allien eller någon annan het tysk techno-DJ skulle bli kär i mig. Jag kunde bli hennes sommarkatt.

Ondskan, www.ondskanondskan.blogspot.com
- På midsommar ska jag vara på fest i Mellbystrand. Om det blir tråkigt går jag hem till mamma istället. Hon bor vid en vägkorsning så då kan man sitta bakom gardinen och följa traktens ungdoms midsommarfirande. Det är amerikanska bilar, vita klänningar, starka öl och loafers. Först går de förbi vårt hus på väg till Strandhotellet och hojtar. Sen ett par timmar senare går de förbi tillbaka. Då är de mindre välartikulerade, och så kräks de lite framför vårt hus. Sen är det nästa dag.

Staffan Lindberg, klubbredaktör på Nöjesguiden, arrangör för klubben Drama
- Jag ska spendera midsommaren på Sonarfestivalen, förhoppningsvis på en takterass med en massa kul folk drickandes asbillig cava och lyssnandes på asbra musik.

Anna Storåkers, Debaser
- Jag ska vara brudtärna på min kompis judiska bröllop norr om los angeles, vid havet. Sen ska vi sova under bar himmel och surfa med hennes man dan efter. Sjukt exotiskt eftersom jag är van vid att sitta i folkdräkt och slå ihjäl mygg i mina föräldrars by i Dalarna.

Dennis Lood, har skivbutiken Rundgång på Kristianstadsgatan vid Möllan, www.rundgong.se
- Rundgång kör igång sin klubb på Retro på Midsommarafton. Kinski och Do the Math är resident dj:s tillsammans med Rundgång o Deleted. Sedan kör vi varannan fredag hela sommaren. Dock kommer jag inte att vara på plats då jag är bortlovad till en fest på landet, och jag behöver komma ifrån lite.

Johan Widerholm, Mejeriet
- Midsommar är grymt, gillar ju ljusa nätter! I år blir det inget traditionsenligt firande med fotboll och bad i Alingsås för mig. I stället hänger jag och Ellen kvar i Berlin och firar EM-avancemanget och fruktbarhetens högtid efter att ha sett matchen i Innsbruck. Och de har ju kryddad sprit i Tyskland också.

Daniel Novakovic, har klubben So Tough! So Cute! på Retro

- Då jag gett upp planerna på att få till en soundclash mellan Tempo och Pickwick så ska jag istället på midsommarfest i kolonin. Det har utlovats "dansbana" så jag får nog putsa upp mina Chucks. Sen blir det jacuzzi och nubbe.

3 comments:

Anonymous said...

meh, du glömde ju fråga mig.. fast jag hoppas att vi ska vara på samma ställe, visst ska vi?

Therese Svensson said...

jag tänkte jag inte skulle ta de jag visste vad de skulle göra! kram

Anonymous said...

Cool idé daahling. Kram Li