Dec 30, 2007

new kids autografer + darling armband från sten-, brons-, NEJ it-åldern



jag hittade förresten några av mina gamla new kids on the block autografer som pappa fixade till mig på det bekymmerslösa sena 80/tidiga 90-talet (det fantastiska pojkbandet var kompis med en av spelarna i boston bruins som pappa jobbar åt - och därför kunde mina 12åriga tjejdrömmar gå i uppfyllelse om deras autografer). jag hade sex autografer (två av donnie), alla signerade "to tessie love ..." men mamma hade lagt dom på ett NOGA ställe vilket betyder att hon slarvar bort det för alltid och som alltid gjort mig och syrran extremt frustrerade och ledsna, så nu hade hon lagt allt, i vanlig ordning, på ett tryggt ställe och hittade det inte igen. så efter mycket om och men fann vi bara joe och jons autografer. jag ville rama upp alla och ha ovanför sängen som en ärke tonåring som nallar på 30-års sträcket och har regressionsvarning.

jag hittade dock detta armband som emi, brita, marie (och säkert micke wehner också), satt och knåpade ihop till alla som skrev upp sig till darling.se nyhetsbrev i mitten av -96. jag började precis när det blev för många för att kunna göra armband till alla, så jag gjorde darlingnyckelringen som blev nästa present efter armbandet. jag var så stolt över den nyckelringen. jag var 19 och hade inte gjort någon nyckelring innan.

bonusfakta: förresten var det micke wehner (han i randig tröja på tikibar bilderna) som scannade plattfiskarna till det första pappersnumret av darling så en av dem blev blind på ena ögat och kunde bara simma åt ett håll.

3 comments:

Anonymous said...

haha den där jävla fisken

Anonymous said...

jag vet var det olagligt!

Anonymous said...

hej varför inaktiverar du inte darling.se när den en gång ändå lagts ner?