May 15, 2007

mer om mat; bönan

jag har inte varit ett fan till bönan men jag vill att det ska ändras. därför bytte jag inte kanal när det i söndags var jamie olivers huspålandetmatprogram på tv. han skulle nämligen laga bönor på olika sätt. en grej jag tänkte prova idag (min lunch med vita bönor och aubergine blev ju god) är att koka borlottibönor i en timme (blötlagda torkade) med en tomat+potatis+helvitlök och sedan (efter koktiden) mosa ihop sistnämnda till en smetig pasta som man lägger tillbaks i kastrullen med bönorna. sen värmer man upp det lite igen, har i olivolja och eventuellt persilja. det verkar gott och enkelt. återkommer med smakrapport.

MEH nu sjöng de på "enter the rap zone!"-skivan "grab them by the ass when i turned her over her and slapped her XXX" MEH! 2 live krew!! vad skulle mamma säga.

No comments: