May 17, 2007

audionom

jag och k pratar om vad som skulle vara den värsta musiken som den andre kunde börja lyssna på. när en kompis till mig började lyssna på dansbandscountry och åkte på raggarträffar i klippan förstod jag att vi kanske hade glidit isär va. jag frågade k om det skulle vara början på slutet ifall jag började lyssna på dålig musik och han sa ja. men då ska det vara riktig dålig nrj/rixmegapol musik. det och dansbandscountry och riktiga dansband är verkligen, verkligen så jobbigt. jag jobbade på ett ställe förut där de VÄGRADE spela något annat än rix megapol och jag satt precis vid stereon. det var riktig audiotortyr av högsta grad. jag fick ha hörlurar med hög volym varje dag och det var ett postmodernt under att jag inte fick tinnitus. sen sa jag upp mig efter 4 månader när de vägrade låta mig ta semester och åka till las vegas. det var droppen. vad trodde de liksom? sen började två av mina mindre eminenta herrbekanta jobba där och jag skrattade förbryllat hela vägen till krogen.

3 comments:

Svenåke Svensson said...

"Obladi Oblada".. med Beatles är ju en sån där låt man bara kan smila till... Gillar JAG! Pa

Anonymous said...

är det mattias kroon du är tillsammans med? brukar han ta tåget från hbg mot hässleholm/kristiandstad? kan svära på att det är han!

Anonymous said...

men gud hur kan man undgå att du är tillsammans med k? en del av dina läsare verkar så korkade eller kanske bara irriterande ouppmärksamma