Jul 30, 2007

mongo maki

i lördags var jag varken på drama eller luftkastellet (vem har fest på landet när det finns tusen bra fester + festlokaler i stan!), utan spenderade dagen med att läsa och äta nötter med pappa och sen promenera ner till lilla torg och äta en fantastiskt god middag på koi. jag tog vatten över huvudet och fick fyra smårätter som gjorde mig mongomätt och megaglad: edamame, halstrad tonfisk, nigiri med tonfisk, vitlök och lime och ebi maki. det var som en dröm fast sann och jag fick en japansk gin och tonic till. det japanska var visst att det var i melonlikör. jag VISSTE att japanerna är nuts i melonen (???). jag blev även utbjuden på drinks på hilton men avstod. igår var jag och pappa på fixa-lägenheten-uppdrag och stack till sysav med en massa grejer jag skulle slänga. jag råkade slänga tre plastsmörknivar i träcontainern och en gubbe blängde surt på mig. grejen var att han blängde på mig redan innan jag slängde i det för han tänkte "åh nej här kommer en blond idiot som inte kan något om sopor". han kunde ju sagt det högt så jag visste det också. sen skämdes jag lite och slängde en liten bunt metallbakformar. vi körde en sväng till ikea och handlade en stor grön matta, gardenia och en kruka. sen åkte vi tillbaks till stan och åt på på besök och jag fick en köttmacka utan kött, gluten eller laktos så jag höll på att svimma av förvåning och slukade allt på en minut. jag har inte ätit en macka ute sedan jag blev allergisk. i love-maria var också där och hade megasnygga dorkglasögon. sen åkte pappa hem till stockholm igen och jag vinkade.
efter någon timme i lägenheten med att pilla ihop saker så blev det väldigt fint. det är mycket kermitgrönt. följande saker är gröna:
*duschdraperi
*handdukar
*köksväggar
*köksbord
*matta
*sängkläder
*taklampa
*örtsaltburken

No comments: