Feb 25, 2007

little miss sunshine går på disco

fredagen gick i alkoholens tecken. alkohol är så svårt. jag önskar man fick lära sig balansera alkoholen på önskat sätt på hemkunskapen. men tydligen är det viktigare att lära sig göra vidrig aprikoskräm än att kunna hantera framtida fyllor. jag började som sagt kvällen på rasoir. träffade mattias kroon på möllan där vi tog en taxi. taxichauffören hade lagt metro på taxigolvet för att undvika snömos, och ironiskt nog var det mitt och mattias uppslag. mattias skrattade rått åt att han klafsade snö på sin fejja och sen var vi framme. utanför träffade vi haralds trevliga flickvän så hennes sällskap tog vår taxi och vi halkade in på rasoir där vi hängde med solde jonas, jonathan, tiaz, k och göteborgs gänget i baren innan vi gick till vårt bord. jag åt specialbeställd (laktos+glutenfri) laxsallad som vanligt och drack gott vin. sen drog jag iväg till margret på tjejförfest och drack en tjejdrink och tjejsnackade med i love maria och emilia. maria och jag hade kvällen till ära identiska outfits vilket såklart var fantastiskt roligt. vi hade neonrosa bodys, grå jersey tshirtklänning och tights. älskar tvillingoutfits. sen tog vi taxi till volym men jag och maria stack direkt till jeriko där vi drog tjejfyllan till max, dansade på scenen, tappade bort våra väskor, mobiltelefoner och plånböcker, larvade oss med andreas haugaard och var alltmänt i extas. sen hade jag tydligen fått tuppjuck och blivit sur på k av okänd anledning och skickat osammanhängande sms, men det är en annan historia för vid det laget var jag så full att jag hade tappat minnet.
dagen efter, lördags, var jag så bakfull att jag nästan var rörelsehindrad och låg i sängen tills halv tre när jag ynkligt bad k att gå och köpa avokado, chevré och riskakor när han var på väg hem till mig. fett är så bra när man är bakis. sen låg vi i soffan resten av dagen och tittade på tulpanpestdokumentär, två skilsmässofilmer (vi ska inte ha prenup, om vi har det ska det stå att vi måste ligga minst en gång i veckan och att vi inte får bli fula) och tre minuter av ångestmelodifestivalen (är alla som uppträder transvestiter i år?) innan vi bytte kanal och tittade aldrig tillbaka.

No comments: